Thursday, June 11, 2009

Jag undrar vart sommaren tagit vägen. Får hoppas på en stark comeback! Igår var jag och en vän till mig till Mormon kyrkan. Bakgrunden är att de knackade på hemma hos mig när jag och min vän fixade en del saker med min dator. Jag kände inte att jag hade tid att prata med dem, men vi bestämde att vi skulle ta samtalet senare, vilket blev av igår. De var ett trevligt samtal och de fick berätta om deras tro, och vi inflikade givetvis med våra uppfattningar.

Ni som ibland läser min blogg har säkert uppfattat att jag är en ganska stark kritiker till modernismen epistemologi. Jag kommer inom snar framtid att skriva mer om detta och förklara mer hur jag själv ser på epistemologi. Modernism har ju givetvis format oss alla i dagens samhälle, och man kan ju även ställa frågan om allt inom modernismen verkligen är så dåligt?

Jag tycker inte det. Det är exempelvis inom modernismen sjukvården förbättras och ger oss förutsättningar att leva längre och med bättre hälsa. Jag orkar inte ge mer exempel nu, men allt är ju givetvis inte dåligt! Det är - som jag tidigare påpekade - främst de epistemologiska påståendena som jag är kritisk emot.

No comments: